Počítačová aplikace Autodesk a problémy se spuštěním

Problém:

Počítačová aplikace Autodesk (Autodesk Desktop App) se nedaří spustit. Při pokusu o spuštění zamrzne na prázdné obrazovce a neukáže nabídku produktů a licencí.

Tento problém často způsobuje další následné chyby při aktivaci licencí AutoCADu a dalších programů jelikož pro správný běh licencí je zapotřebí aby tato počítačová aplikace běžela správně.

Podle nastavení jazyka operačního systému se tato aplikace může jmenovat „Počítačová aplikace Autodesk“ anebo „Autodesk Desktop App“.

Autodesk počítačová aplikace chyba

Příčina problému:

Je několik důvodů, které mohli způsobit tento problém:

a) Automatická aktualizace neproběhla správně a soubory této aplikace jsou tak poškozeny
b) Instalace počítačové aplikace Autodesk se nezdařila
c) Windows systém se spouští při startu příliš pomalu a aplikaci Autodesk se tak nepodaří spustit
d) Problém se systémovou kompatibilitou
e) Konflikt s antivirem

Řešení:

  1. Než začneme… Je možné, že jen z nějakého důvodu běží více instancí této aplikace v pozadí.
  2. Přejděte tedy do správce úloh  – pravý klik myší na windows lištu
    Správce úloh
  3. Ukončete všechny instance Počítačové aplikace Autodesk (nebo Autodesk Desktop App)
    Ukončit aplikaci autodesk
  4. Spusťte Aplikaci Autodesk znovu
  5. Pokud problém přetrvává, odinstalujte ji pomocí Windows nástrojů a nainstalujte ji znovu z tohoto odkazu.
  6. Pokud problém stále přetrvává, pokračujte postupně na řešení níže.

 

A) Poškozená aktualizace

  1. Přejděte do správce úloh
  2. Ukončete Počítačovou aplikaci Autodesk (nebo Autodesk Desktop App)
  3. V průzkumníku složek windows přejděte do lokace %Programdata%
    ProgramData
  4. Zde přejděte do složky Autodesk
  5. A smažte složku SDS
  6. Spusťte znovu Počítačovou aplikaci Autodesk

 

B) Nepodařená a poškozená instalace

  1. Ukončete aplikaci Autodesk.
  2. Pokud nejde ukončit standartě, pak ji ukončíte přes Správce úloh (viz bod výše)
    • Ukončete všechny spuštěné instance, pokud jich vidíte více.
      Ukončit aplikaci autodesk
  3. Přejděte na záložku Služby a vyberte možnost Otevřít okno služby
    Spravce uloh sluzby
  4. Zde najděte službu s  názvem Autodesk Application Manager Service, klikněte na ní pravým tlačítkem myši a zvolte Zastavit.
  5. Smažte následující složky:
    • C:\Program Files (x86)\Common Files\Autodesk Shared\AppManager
    • %programdata%\Autodesk\SDS
    • %userprofile%\Documents\Autodesk Application Manager
    • C:\Program Files (x86)\Autodesk\Autodesk Desktop App
  6. Spusťte Editor registrů (Start > Editor registrů)
    Editor registrueditace registru
  7. Smažte následující zápisy:
    • HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Autodesk\Autodesk Application Manager
    • HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Autodesk Desktop App
    • HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\AdAppMgrSvc.exe
    • HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\AutodeskDesktopApp.exe
  8. Stáhněte novou verzi Autodesk Počítačové aplikace a nainstalujte ji.
  9. Opakujte krok 4, ale tentokrát zvolte možnost Spustit.
    • Je možné, že po instalaci, bude služba spuštěna automaticky.

 

C) Pomalé spouštění systému windows

  1. Přejdete do Editoru registrů (krok B.6 výše)
  2. Přejděte ná následující pozici
    • KEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\
  3. A zde smažte zápis Autodesk Dektop App
    Autodesk editace registru

Poznámka: Tímto jsme způsobili, že se aplikace nebude spouštět automaticky. Nicméně pro správné licencování aplikací Autodesk je zapotřebí aby fungovala. Proto ji budete muset vždy spustit manuálně. Nejedná se tedy o trvalé řešení a pokud je váš problém opravdu zde, pak doporučujeme raději zvýšit výkon počítače.

 

D) Nesprávná kompatibilita

  1. Ve správci úloh přejděte na kartu Po spuštění
  2. Klikněte pravým tlačítkem myši na řádek Autodesk Desktop App a vyberte možnost Vlastnosti
    Autodesk kompatibilita
  3. Zde změňte nastavení v části možnost kompatibility
    AutoCAD moznost kompatibility

 

E) Konflikt s antivirem

Pokud máte nainstalován a spuštěn antivirus s příliš přísným nastavením, je možné že blokuje správné chování této aplikace, je teda jej správně nastavit. Natavení se liší dle výrobce antiviru. Nejčastěji je potřeba přidat vyjímky pro různé Autodesk formáty a systémy.

Technický CAD konzultant programů Autodesk ve společnosti Adeon CZ se zaměřením na správu dat. Zaměřuji se především na PDM aplikace Autodesk Vault a BIM 360 platformu. Potkat se můžeme v Ostravské kanceláři Adeonu.

1 komentář

  1. Já mám jiný problém, ale možná souvisí s výše popisovanými: aplikace Autodesk se chová podle všeho normálně, ale neustále vnucuje aktualizace verzí, které už dávno nemám (AutoCAD 2018), naopak vůbec „nevidí“ třeba Inventor 2020 a nenabízí kontrolu aktualizací. Ví o AutoCADu Mechanical 2020, naopak neví o AutoCADu 2020. Nepomohla ani reinstalace aplikace.