Autodesk – Chcete-li pokračovat, je třeba navázat připojení k internetu

Problém:

Při pokusu o spuštění nebo aktivaci Autodesk produktů jako AutoCAD, Inventor, Revit nebo jiné se zobrazuje hláška k připojení k internetu a program nelze spustit.

Chcete-li pokračovat, je třeba navázat připojení k internetu.

Licenční server společnosti Autodesk nebyl nalezen. Tento problém může mít různé příčiny, například:
- Došlo ke ztrátě připojení k internetu.
- Licenční server společnosti Autodesk je dočasně nedostupný.

Establish an internet connection to continue.

The Autodesk license server cannot be found. This problem can be caused by variety of issues, including:
- Internet connectivity has been lost.
- The Autodesk license server is temporarily unavailable.

Řešení:

Řešení 1: Jste připojení k internetu?

Zdá se to jako samozřejmost. Pokud vám nefunguje připojení k internetu, nemá si AutoCAD (nebo jiný Autodesk program) jak zjistit vaše údaje o licenci. Zkontrolujte tedy, zda se dostanete prohlížečem na webové stránky. Pokud vám internet nefunguje, opakujte aktivaci licence až bude spojení obnoveno. Pokud vám připojení na internet funguje, pokračujte na další řešení níže.

Řešení 2: Pro Autodesk programy verze 2014 a 2015

Pokud máte verzi programu 2014 nebo 2015 a ještě jste neinstalovali opravný POODLE hotfix Autodesku, proveďte to nyní.

Řešení 3: Zkontrolujte nastavení data a času ve Windows

  1. Otevřete Ovládací panel > Hodiny, jazyk a oblast> Datum a čas
  2. V části Časové pásmo klikněte na tlačítko Změnit časové pásmio
  3. V nastavení časového pásma ověřte, zda je nastaveno správné časové pásmo a zda je zaškrtnuto políčko Automaticky nastavit hodiny pro letní čas.

Windows nastavení data a času

Řešení 4: Zkontrolujte nastavení sítě LAN (důležité)

  1. Najděte nastavení LAN ve vašem prohlížeči.
    • V prohlížeči Chrome přejděte do části Nastavení> Pokročilé> Systém> Otevřít nastavení proxy> Připojení> Nastavení LAN.
    • V aplikaci Internet Explorer přejděte do nabídky Nástroje> Možnosti Internetu> Připojení> Nastavení LAN.
      Případně vyberte Možnosti Internetu v ovládacím panelu sítě a v dialogovém okně Vlastnosti Internetu klepněte na možnost Nastavení sítě LAN.
  2. Potvrďte, že možnost Automaticky zjišťovat nastavení (Automatically detest settings) není zaškrtnuto. Dialog by měl vypadat takto:
    Nastavení zabezpečení (vyžadováno, pokud jste použili opravu hotfix POODLE v řešení 2 nebo u verzí produktů Autodesk 2016 a novější.)
  3. Ve vašem nastavení prohlížeče najděte nastavení pro použití TLS 1.0, 1.1, 1.2 a pokud máte 1.3, ujistěte se, že jsou všechny zkontrolovány.
    • V prohlížeči Chrome přejděte do části Nastavení> Pokročilé> Systém> Otevřít nastavení serveru proxy> Pokročilé> Nastavení> Zabezpečení.
    • V aplikaci Internet Explorer přejděte do nabídky Nástroje> Možnosti Internetu> Upřesnit> Nastavení> Zabezpečení.
  4. Případně v Ovládacím panelu sítě vyberte položku Možnosti Internetu a v dialogovém okně Vlastnosti Internetu klepněte na kartu Upřesnit.
  5. Přejděte dolů na možnost Použít protokol TLS a potvrďte, že jsou protokoly vybrány.

Řešení 5: Proxy omezení ve firemní síti

Velmi častým důvodem této chyby bývá v praxi omezení ve firemní síti, nejčastěji tedy na firewallu nebo proxy. Běžný uživatel se s tímto nesetká, ve velkých firmách s různými restrikcemi na to můžete narazit jednoduše.

  1. Ověřte, zda nastavení Proxy serveru proxy splňuje Autodeskem podporovanou konfiguraci 
  2. Najděte nastavení LAN ve svém prohlížeči.
    • V nabídce Chrome přejděte do části Nastavení> Pokročilé> Systém> Otevřít nastavení serveru proxy> Připojení> Nastavení LAN.
    • V aplikaci Internet Explorer přejděte do nabídky Nástroje> Možnosti Internetu> Připojení> Nastavení LAN.
      Případně vyberte možnost Možnosti Internetu v ovládacím panelu sítě a v dialogovém okně Vlastnosti Internetu klepněte na možnost Nastavení sítě LAN.
  3. Ve skupinovém rámečku Proxy Server se ujistěte, zda je vybrána možnost Použití serveru proxy pro vaši LAN.
  4. Pokud Ano:
    1. Klepněte na tlačítko Upřesnit.
    2. V textovém poli v části Výjimky v dialogovém okně Nastavení serveru proxy zadejte domény z následujícího článku:
      Proxy a Firewall nastavení pro Autodesk licence

      Důležité: Pokud vaše síť používá WPAD (Web Proxy Automatic Discovery) pro konfiguraci proxy serverů, povolte detekci proxy serveru. Aplikace licencování společnosti Autodesk automaticky zakazují detekci proxy serveru WPAD, protože automatická detekce může snížit výkon v sítích bez serverů proxy.

Řešení 6: Odstraňte adware a malware z vašeho počítače

V počítači může být jedna nebo více následujících položek. Pokud to tak je, odstraňte je.

  • Pokud je na vašem počítači nainstalována aplikace Trovi Search Protect, odinstalujte program jej.
  • Pokud máte nainstalovanou aplikaci Wajam, odinstalujte jej. Jedná se o adware, který zobrazuje příspěvky sociálních médií ve výsledcích vyhledávání.
  • Pokud je karta Rocket, jedná se o škodlivý doplněk prohlížeče.
  • Pokud je v počítači nainstalován nástroj DNS Unlocker, odinstalujte jej. DNS Unlocker je malware, který zobrazuje kontextové reklamy a reklamní bannery.
  • Problém může způsobovat i další adware a malware, který zde není zmíněn.

Řešení 7: Ověřte, zda je na vašem počítači otevřen požadovaný port

Nainstalujte službu Windows Telnet.

  1. Otevřete ovládací panel> Programy> Programy a funkce.
  2. Vyberte možnost Zapnout nebo vypnout funkce systému Windows.
  3. Zaškrtněte možnost Telnet Client (pokud už není).
    Windows Telnet client
  4. Klepněte na tlačítko OK.
  5. Objeví se okno se zprávou „Počkejte prosím, než systém Windows změní funkce. Může to trvat několik minut.“ Po zavření okna by klient Telnet měl být nainstalován v systému Windows.

Spusťte službu Telnet.

  1. Otevřete nové okno příkazového řádku (CMD).
  2. Do okna příkazového řádku zadejte následující:
    • telnet cur.autodesk.com 443
  3. Pokud jste úspěšně připojili, uvidíte blikající kurzor. Pokud tomu tak není, zavřete okno příkazového řádku a zkuste to znovu. Možná budete muset zkusit několikrát.
  4. Obraťte se na správce systému, pokud se stále nemůžete připojit.

Řešení 8: Další různá řešení problému

Pokud předchozí rady nevyřeší váš problém, vyzkoušejte jeden z následujících způsobů, jeden po druhém. Vyzkoušejte však zda daný bod pomohl, než přejdete na další.

  • Vypněte počítač a znovu se přihlaste do systému Windows.
  • Odpojte se od všech služeb cloud společnosti Autodesk a aplikací, které mohou být ve vašem systému spuštěny (např. aplikace Autodesk Desktop App, A360, Fusion 360 atd.)
  • Kontaktujte správce systému a zjistěte, zda některá z následujících možností blokuje připojení.
    • Proxy server (viz jeden z předchozích bodů tohoto článku)
    • Nastavení zabezpečení brány firewall
    • Antivirový software
  • Resetujte licenci podle Metody B ve článku Jak změnit nebo resetovat licenci.
  • Pokud máte v počítači oprávnění správce:
    • Klepněte pravým tlačítkem myši na ikonu produktu a vyberte příkaz Spustit jako správce.
    • Zavřete program a znovu jej znovu otevřete.

Řešení 9: Znovu vytvořte kořenové certifikáty

Použijte řešení z článku: