Autodesk Chyba licence: Správce licencí nefunguje

Problém:

Správce licencí nefunguje nebo není správně nainstalován.

Chyba aplikace: Správce licencí nefunguje nebo není správně nainstalován. Aplikace AutoCAD se nyní vypne.

Autodesk spravce licenci nefunguje nebo neni spravne nainstalovan. Aplikace se nyní vypne.

The License manager is not functioning or is improperly installed.

The License manager is not functioning or is improperly installed. AutoCAD will shut down now.

The License manager is not functioning or is improperly installed. AutoCAD will shut down now.

Řešení:

Řešení 1: Zkontrolujte zda běží služba FlexNet

  1. Klikněte na Windows ikonu Start a napište services.msc
  2. Nalezenou aplikaci Služby spusťtě
  3. V nabízené tabulce služeb najděte službu s názvem FlexNet Licensing Service 64 a zkontrolujte zda má u sebe napsaný stav Spuštěno / Running.
    • Pokud je tato služba spuštěna tak zavřete okno Služeb a přejděte na Řešení 2.
    • Pokud tato služba není spuštěna, přejděte na krok 4 tohoto řešení.
  4. Klikněte na řádek služby pravým tlačítkem myši a vyberte Vlastnosti.
  5. V okně vlastností vyberte stav Spustit. Pokud se vám službu nedaří spustit, pak zkontrolujte, zda váš Windows účet má dostatečná práva. Zkonzultujte se svým IT administrátorem.
  6. V okně vlastností následně vyberte Typ spouštění Automaticky a nastavení vlastností potvrďte přes tlačítko Ok.
  7. Pokud problém přetrvává a máte AutoCAD verzi 2018, pak zkuste nainstalovat 5.1.5 Hotfix

Řešení 2: Spustit program jako Správce

Klikněte pravým tlačítkem myši na ikonu programu, který se snažíte spustit a aktivovat. Z menu v pravém kliknutí vyberte Spustit jako správce / Run as Administrator.

Řešení 3: Obnovte licenční soubory

Produkt nelze spustit pokud jsou licenční soubory poškozené anebo pokud zcela chybí.

  1. Najeďte ve windows prohlížeči do následující složky:
    • Pro 2017 produkty: C:\ProgramData\Autodesk\CLM\LGS\<Product_Key>_2017.0.0.F
    • Pro 2018 produkty: C:\ProgramData\Autodesk\CLM\LGS\<Product_Key>_2018.0.0.F
    • Pro 2019 produkty: C:\ProgramData\Autodesk\CLM\LGS\<Product_Key>_2019.0.0.F
  2. Nemůžete tuto složku najít?
    • Zkontrolujte zda není jenom schovaná
    • Pokud doopravdy neexistuje, vytvořte ji.
    • Poznámka: Nahraďte <Produktovy_klic> produktovým klíčem programu, který se snažíte zaktivovat.  Produktový klíč najdete v seznamu produktů op přihlášení do vašeho Autodesk Account.
  3. Pokud v této složce najdete soubor LGS.data tak jej otevřete v textovém editoru (například Notepad). A zkontrolujte zda je v něm napsáno následující:
    • _STANDALONE (pokud váš program má sériové číslo)
    • _NETWORK (pro síťové licence)
    • _USER (Pokud program, který aktivujete nemá sériové číslo a je aktivován přes Autodesk ID)
  4. Uložte soubor LGS.data a zavřete textový editor. (Pozor aby váš editor neuložil soubor s koncovkou .txt)
  5. Zkuste znovu spustit váš program.

Řešení 4: Další metody

  1. Pokud předešlé metody váš problém nevyřešili, vyzkoušejte postupně individuálně každý z následujících bodů
  2. Proskenujte svůj systém antivirovým programem, zda se na něm nenachází adware nebo malware. Pokud ano, odstraňte je.
  3. Dočasně vypněte antivirový program.
  4. Odhlaste se ze všech Autodesk aplikací, které mohou běžet na vašem systému (například Autodesk Desktop App, A360, Fusion 360,…) a následně zkuste znovu zapnout a aktivovat program, který nově aktivujete.
  5. Zkuste resetovat licenci dle našeho staršího návodu (Metoda B).
  6. Pokud se vám nedaří z předchozího bodu najít dané soubory (nevytváří se), pak zkuste následující:
  7. Odinstalujte kompletně AutoCAD (nebo jiný Autodesk program, který řešíte)
    • Program stáhněte ze svého Autodesk Account a zvolte „Browser download“
    • Spusťte instalaci ze staženého souboru

 

Technický CAD konzultant programů Autodesk ve společnosti Adeon CZ se zaměřením na správu dat. Zaměřuji se především na PDM aplikace Autodesk Vault a BIM 360 platformu. Potkat se můžeme v Ostravské kanceláři Adeonu.