Od verze 2017 programů Autodesk (a tedy nejen AutoCAD) se změnil druh licencování. Aplikace jsou nyní dostupné v několika variantách, podle toho zda máte licenci historicky pevnou licenci s platným obnovením (Maintenance) a tedy máte stále pevné sériové číslo, anebo již máte nový druh licence – pronájem, a tedy se do programu přihlašujete pod Autodesk účtem. No a zatřetí můžete mít síťovou licenci a tedy zadáváte do programu název serveru odkud si licenci má vzít.
Co dělat, když jste AutoCAD nebo jiný program nainstalovali například s pevnou licencí a přešli jste na síťovou nebo pronájem? Nebo různé další kombinace? Pojďme si ukázat dva základní postupy jak změnit typ licence bez nutnosti odinstalovat program.
A) Pokud vám jde program spustit
- Spusťte aplikaci
- Vpravo nahoře obrazovky aplikace vedle vašeho jména klikněte na ikonu rozevíracího trojúhelníku
- Vyberte „Spravovat licenci…“ (Manage license) a otevře se vím okno správce licencí (License Manager).
- Vyberte daný program a klikněte na „Změnit typ licence“ (Change license type)
- Nyní záleží na programu. Buď se vypne a vy jej musíte znovu spustit a při startu vám nabídne okno výběru níže, nebo vám jej nabídne bez restartu okamžitě.
- V daném okně tedy vyberte nový typ licencování, který chcete použít.
B) Pokud vám již daný program nelze spustit
Tuto metodu využijete pokud vám program již nejde spustit, anebo pokud se neustále chytá špatného licencování a vy jej potřebujete natvrdo resetovat a nastavit mu aby zapomněl na již nastavené licence.
Windows
- Uzavřete všechny spuštěné programy
- Odhlaste se z Počítačové aplikace Autodesk
- Ve Windows najeďte do následující složky a v ní smažte složku ADUT
C:\ProgramData\Autodesk\
- Otevřete následující cestu a smažte soubory začínající na adskflex (pokud tam jsou)
C:\ProgramData\FLEXnet\
- Otevřete následující cestu a smažte soubor LGS.data
C:\ProgramData\Autodesk\CLM\LGS\<ProduktovýKlíčProgramu>_<<VerzeProduktu>>\
- Otevřete následující cestu a opět smažte složku ADUT
C:\Users\<user>\AppData\Roaming\Autodesk\
- Smažte následující Složku CLM
C:\Users\<user>\AppData\Local\Autodesk\CLM
- Otevřete následující cestu a smažte soubor LoginState.xml (pokud tam je)
C:\Users\<user>\AppData\Local\Autodesk\Web Services\
- Spusťte znovu program, přihlaste se do něj a vyzkoušejte znovu aktivaci
- Pokud máte stále problémy, nezapomeňte program spustit jako Správce. V některých firemních nastaveních jsou různá omezení a aplikace si pak nezvládne licenci správně zapsat.
[notification type=“alert-info“ close=“false“ ]Nevidíte některou ze složek výše? Ujistěte se, že máte nastaveno zobrazení skrytých složek (Zobrazení > Skryté položky)[/notification]
MacOS
- Uzavřete všechny spuštěné programy
- Vypněte Time Machine pokud je spuštěn
- Běžte do následující cesty a smažte v ní všechny soubory
/User/<username>/Library/Application Support/Autodesk/ADUT/
- Běžte do následující cesty a v ní najděte složku FLEXnet Publisher
/Library/Preferences/
- V této složce FLEXnet smažte všechny soubory začínající adsk
- Běžte do následující cesty a smažte v ní soubor LoginState.xml (pokud tam je)
/User/<username>/Library/Application Support/Autodesk/Web Services/
- Běžte do následující cesty a v ní smažte soubor LGS.data
\Library\Application\Support\Autodesk\CLM\LGS\<ProduktovýKlíčProgramu>_<<VerzeProduktu>>\
- Spusťte znovu program, přihlaste se do něj a vyzkoušejte znovu aktivaci
[notification type=“alert-warning“ close=“false“ ]Pozor! Při aktivaci Windows AutoCADu LT na MACu použijte správný produktový klíč.[/notification]
Poznámka: Místo <ProduktovýKlíčProgramu> dosaďte produktový klíč dané verze vašeho programu, který se snažíte spustit. Jejich seznam najdete na těchto stránkách: