Problém
Snažíte se aktivovat nově zakoupenou licenci AutoCADu nebo jiného Autodesk produktu a v aktivačním procesu jste narazili na tuto chybu. Ověřili jste, že licenční číslo, je napsané správně avšak stále se nedaří produkt aktivovat.
Buď zadejte nové sériové číslo a poté klikněte na tlačítko Aktivovat, nebo se přihlaste jako jiný uživatel kliknutím na tlačítko níže.
Pokud instalujete anglickou verzi programu, pak je znění chyby následující:
Contact your administrator to request permission to use this product.
Důvod
Jednouživatelské licence Autodesk programů jsou jmenné – tedy přiřazované ke konkrétním uživatelům (netýká se síťových). Licence je tedy automaticky přiřazována pod účet, který licenci zakoupil. V případě že program instaluje někdo jiný (a tedy pod jiným účtem), pak musí nejdřív kupující této licence (administrátor) licenci uživateli přiřadit. Často se tedy stává, že nákupčí ve firmě licenci koupí na obecný e-mail (nebo svůj) a uživatel, který se snaží přihlásit a aktivovat licenci pod svým přihlášením se pak setká s touto chybou.
Řešení
Níže najdete několik možností jak daný problém vyřešit. Seřazeno od nejčastějšího důvodu, vyzkoušejte tedy postupně daná řešení.
1. Špatně nastaven přístup v Autodesk Account
Řešení je tedy jednoduché. Administrátor licencí u vás ve firmě (ten který licence zakoupil) vám musí ze svého účtu přiřadit možnost používání licence. Administátor musí provést následující:
- Přihlásit se do své účtu Autodesk Account
- Přejít na kartu Správa > Uživatelé
- Přidat uživatele, který smí následně licenci využívat
- Klikněte na “Upravit přístup” vedle jména uživatele, kterému chcete licenci přiřadit
- Ve výběru programů mu zaškrtněte, který program smí používat
[notification type=“alert-warning“ close=“false“ ]Pozor! Pokud jste koupili novou licenci, je automaticky přiřazená pod uživatele, který nakupoval. Pokud ji má využívat někdo jiný, musíte mu ji odebrat a přidat uživateli novému. Změna se nemusí vždy projevit ihned, ale změna licence může vyjímečně trvat i několik hodin. Záleží na době synchronizace licenčních serverů.[/notification]
Více o tomto postupu si můžete přečíst v sekci Autodesk Account – Správa uživatelů.
2. Restrikce ve firmě
Často se taky opakuje problém, kdy se uživatelé nemohou přihlásit k novým pronájmovým licencím v momentě kdy si ověřují svou platnost na vzdálených serverech Autodesk.
- Zkuste vypnout lokální antivir a firewall
- Spusťte program „Jako správce“
- Při ověřování licence program zapisuje informace do souboru, pokud tedy nemá oprávnění, tak se ověření neprovede.
- Ověřte zda ve firemní síti neběží ještě nějaká proxy, která by kontakt se servery Autodesk blokovala
- Podívejte se na seznam serverů, které musí proxy povolit.
3. Špatná instalace – úprava LGS.data
- Vypněte AutoCAD (nebo jiný Autodesk program)
- Ve Windows najeďte do složky:
C:\ProgramData\Autodesk\CLM\LGS\<ProduktovýKlíčProgramu>_<VerzeProduktu>\
- Otevřete soubor LGS.data v programu Notepad
- Pokud vidíte v souboru text „_STANDALONE“ tak jej změňte na „_USER„
- Uložte LGS.data
- Spusťte znovu program
Poznámka: Místo <ProduktovýKlíčProgramu> dosaďte produktový klíč dané verze vašeho programu, který se snažíte spustit. Jejich seznam najdete na těchto stránkách:
4. Reset licence
Občas se taky stává, že pokud už na PC byl AutoCAD (platí však i pro další Autodesk programy), tak si stále může nést starou informaci. V takovém vyjímečném případě tedy pomůže promazat lokální soubory, které si drží informaci o licenci a program si je natáhne znovu.
- Jak na resetování licence AutoCADu jsme sepsali v návazném článku. Zaměřte se v daném článku na Metodu B.
Pokud problém přetrvává
Pokud jste vyzkoušeli všechny metody výše, ale i přesto se po tomto postupu nedaří licenci zaktivovat, kontaktujte prosím certifikovaného Autodesk partnera Adeon CZ, který umí problém vyřešit.