Problém:
Při pokusu o přihlášení nebo spuštění Autodesk aplikace se zobrazí následující chyba:
Licence k produktu – Čas vypršel. Vydání licence vypršelo. Co chcete provést?
Pokud máte anglickou verzi aplikace, pak se může zobrazit její anglický ekvivalent:
Product Licenense – Out of Time. License checkout timed out. What do you want to do?
Příčiny chyby:
- Služba „Autodesk Desktop Licensing“ není spuštěna nebo neběží správně
- Poškozena komponenta Licencování
- Poškozené nastavení registrů
- Poškozená komponenta „Single Sign On“
- Nedostatek místa na počítači
- LogMeIn konflikt
Řešení
Následují řešení zkoušejte popořadě. Sepisujeme je od nejčastějších a nejpravděpodobnějších po ty méně časté a náročnější.
0. Než začneme…
Problém nemusí být způsoben z technických důvodů. Je možné, že je jen špatně přiřazená licence. Zkontrolujte, zda uživatel, který se snaží program používat má pod stejným emailem přiřazenou licenci od svého správce. Tato informace se kontroluje v Autodesk Account. Zde je například přiřazený produkt Architecture Collection pro uživatele Tomáš.
- Můžete vyzkoušet licenci odebrat (Zrušit přiřazení) a zase zpět přiřadit.
Také zkontrolujte, zda nemáte překročen limit přiřazení licencí. Například pokud máte zakoupeny 2 licence, ale přiřazeno pro více uživatelů. Stává se tak například v době kdy vám nějaká licence vyprší, vy si to neuvědomíte a necháte zaškrtnuto přiřazení všem uživatelům. Pak licenci obdrží „kdo dřív přijde“:
1. Instalace hotfix Autodesk Licensing Service
Zkontrolujte, zda máte nainstalován hotfix, který řeší nejčastější zobrazování této chyby pro verze 2020 a 2021 – nejčastěji při uspání počítače a jeho opětovném probuzení.
Aktualizaci najdete ve svém Autodesk Account nebo Počítačové aplikaci Autodesk.
Pokud aplikace běží (vždy by měla) najdete ji zde:
Pokud není spuštěna, najdete ji v EN windows pod Autodesk Desktop App v české verzi pak Počítačová aplikace Autodesk
Zde zkontrolujte že jste jednak přihlášení a jednak že v sekci My Updates není žádná aktualizace Licensing Services. Pokud ano, tak ji nechte nainstalovat.
Po té počítač restartujte a zkuste se spustit AutoCAD znovu.
2. Ověřte zda běží služba Desktop Licensing Service
Nejdříve otevřete příkaz spustit přes windows ikonu:
Do něj napište „services.msc“ a potvrďte.
Zde najděte řádek Autodesk Desktop Licensing Services. Musí u něj být nastaveno Spuštěno a Typ puštění = Automaticky.
Pokud není spuštěna, klikněte na daný řádek pravým tlačítkem myši a zvolte Vlastnosti. Zde službu nastavte a spusťte.
3. Zkuste odinstalovat a nainstalovat Autodesk Licensing Service
a) Odinstalování
- Otevřete Windows průzkumníka souborů
- Běžte do složky: C:\Program Files (x86)\Common Files\Autodesk Shared\AdskLicensing
- Klikněte pravým tlačítkem myši na soubor uninstall.exe a vyberte Run as administrator / Spustit jako správce
- Počkejte, dokud nebude složka naprosto prázdná
b) Nainstalování
- Ukončete a zavřete všechny Autodesk aplikace
- Instalátor najdete ve své nainstalované Počítačové aplikaci Autodesk
- Zde v sekci My Updates najdete notifikaci Autodesk Licensing Service
- Pokud ji zde nevidíte, stáhněte si instalátor manuálně ze stránek Autodesk.
- V takovém případě extrahujte zip a spusťte instalátor
- Restartujte počítač
4. Resetujte licenci
Pokud výše zmíněné rady nepomohou, zkuste svou licenci resetovat podle našeho dřívějšího návodu.
Další méně časté, ale možné příčiny najdete na stránkách Autodesk.